Forschungsprojekt
Fak. II - Naturwissenschaften - Biologie

New Literacy for Sustainable Development 2030 (NEW LIFE 2030)
Status:aktuell laufendes Vorhaben
Kurzinhalt:Education for Sustainable Development is a vital component of national and international curricula. However, merely being part of a curriculum will not suffice for the implementation at schools and universities. Sustainability rather has to become a significant and motivating aspect for teachers. To achieve this, Education for Sustainable Development ...
Projektdauer:31.12.2017 bis 29.06.2020
Leiter/In:Prof. Dr. Hans-Martin Haase
Projektmitarbeiter:Dr. Alena Jůvová (Tschechische Republik), Dr. Armin Baur, Dr. Martin Hartmanngruber, Prof. Dr. Gábor Áron Vitályos (Ungarn), Dr. Jesus Granados Sanchez (Spanien), Prof. Dr. Oliver Holz (Belgien), Drs. Henny Oude Maatman (Niederlande), Dr. Karolina Czerwiec (Polen), Prof. Dr. Joseph Bosire (Kenia), Dr. Martina Schmette
Kontaktdaten:Oberbettringer Str. 200
73525 Schwäbisch Gmünd
Tel: 07171/983297
Mail: hans-martin.haase@ph-gmuend.de
Publikationen:Haase, H.-M. (2013): Gute Karten beim Fischkauf. In: Sache-Wort-Zahl (SWZ 131), 41, S. 28-45.

Drissner, J. / Haase, H.-M. / Rinderknecht, A. / Hille, K. (2013): Effective Environmental Edu-cation through Half-Day Programmes Outside School. In: ISRN Education, Volume 2013, Article ID 503214.

Baur, A. / Haase, H.-M. (2013): The influence of active participation and organization in envi-ronmental protection activities on the environmental behaviour of pupils: Study of a teaching technique. In: Environmental Education Research. [Published online: 17 Oct 2013].

Drissner, J. / Haase, H.-M. / Wittig, S. / Hille, K. (2013): Short-term environmental education: long-term effectiveness? In: Journal of Biological Education, DOI:10.1080/00219266.2013.799079.

Haase, H.-M. (2014): Unterrichtsentwurf im Fach Biologie am Beispiel der Lehr-Lernkonzeption Worldrangers – eine Lerneinheit zur Bildung für nachhaltige Entwick-lung. In: Maier, U. (Hrsg.), Lehr-Lernprozesse in der Schule: Praktikum, Klinkhardt: Bad Heilbrunn, S. 131-148.

Haase, H.-M.; Ekler, S.; Hartmannsgruber, M. (2014): (Long term-) Effects of the Short Term Educational Programme Worldrangers Relating to Sustainability. In: journal de l’association comenius / journal of the comenius association 23, p. 6-8.

Hartmannsgruber Martin (2014): Bilinguale Biologie – Konzeption und Evaluation. In: Lang, Erika; Schlemminger Gérald; Piske, Thorsten (Hrsg.): Sprachenlernen Konkret – An-gewandte Linguistik und Sprachvermittlung 15. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.

Baur, A. & Haase, H.-M. (2015), The influence of active participation and organisation in environmental protection activities on the environmental behaviour of pupils: Study of a teaching technique. In: Environmental Education Research, 21, 1, p. 92-105.

Baur, A., Haase, H.-M. (2016), Effects of ‘Active Participation and Organization’ in a Nature Conservation Project: Study of a teaching technique. In: Environmental Management and Sustainable Development, 5, 2, p. 274-286.


Verweise auf Webseiten:
Keine
Angehängte Dateien:
Keine
Erfaßt von Prof. Dr. Haase, Hans-Martin am 09.05.2015
Zuletzt geändert von Prof. Dr. Haase, Hans-Martin am 23.07.2017

Ansicht schließen   Drucken