Forschungsprojekt
Fak. II - Sprache und Literatur - Englisch

iTILT (Interactive Teaching in Languages with Technology)
Status:aktuell laufendes Vorhaben
Kurzinhalt:iTILT 2 (Interactive Teaching in Languages with Technology), a European project funded by the Erasmus Plus Programme (2014-17), investigated the effective use of interactive technologies for task-based language teaching (TBLT). The project built on, and extended, the EU project iTILT (interactive Technologies in Language Teaching) funded by the European ...
Ergebnis:Website:
http://www.itilt2.eu/pages/default.aspx

Projektdauer:01.09.2014 bis 31.10.2017
Leiter/In:Prof. Dr. Euline Cutrim Schmid
Projektmitarbeiter:Anita Cvetkovic (M.A)
Kontaktdaten:PH Schwaebisch Gmuend
Tel: 07171 983-364
Mail: euline.cutrim.schmid@ph-gmuend.de
In Zusammenarbeit mit:Hacettepe Üniversitesi
Linguapolis Antwerp University
Nice Sophia Antipolis University
Cardiff Metropolitan University
TELLConsult
Vorträge / Veranstaltungen:Whyte, S., & Cutrim Schmid, E. Synchronous video communication with young EFL learners: a multimodal analysis of task negotiation. AILA, Rio de Janiero, 23-8 July 2017

Cutrim Schmid, E. & Whyte, Shona (2015). Learning to teach with tasks: interactive teaching to support learner interaction in iTILT 2. EuroCALL Teacher Education SIG Workshop. Cyprus University of Technology, Lemesos, Cyprus, 28-29 May 2015.

Publikationen:Cutrim Schmid, E. & Cvetkovic, A. (2016) Digitale Medien im Englischunterricht der Grundschule. In: Peschel, M. & Irion, T. (Hrsg.) Neue Medien in der Grundschule 2.0. Frankfurt: Grundschulverband, S. 178 – 188.

Cutrim Schmid, Euline; Whyte, Shona (2015). Teaching young Learners with technology. In: Bland, J. (ed) Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3 – 12 Year Olds. London: Bloomsbury, S. 239 – 259
Verweise auf Webseiten:
Projekthomepage
Keine
Angehängte Dateien:
Keine
Erfaßt von Prof. Dr. Cutrim Schmid, Euline am 22.08.2017
Zuletzt geändert von Prof. Dr. Cutrim Schmid, Euline am 22.08.2017

Ansicht schließen   Drucken